"ေကတုမာလာေရာင္လ်ံွေတာ္"
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္သည္ အေနာ္
မာေသာင္ကမ္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ ငါ၏ ဤဆံ
ပင္တို႔ကား ရဟန္းတို႔ႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ မေလ်ာက္
ပတ္ကုန္ ထိုဆံပင္တို႔ကို ျဖတ္အံ႔ဟု ႀကံစည္ေတာ္
မူကာ လက္ယာလက္ျဖင့္ သန္လ်က္ကိုကိုင္
လ်က္ လက္ဝဲလက္ျဖင့္ မကိုဋ္ႏွင့္တကြ ဆံေတာ္
ထံုးကို ျဖတ္ေလ၏။
ဆံေတာ္တို႔မွာ လက္ႏွစ္သစ္ပမာဏအညီ
အမွ် ၾကြင္းက်န္ရစ္ၿပီး လက္ယာရစ္လည္ကာ
ဦးေခါင္းေတာ္၌ ကပ္ညိတည္ရွိေန၏။ ထိုဆံေတာ္
တို႔၏ပမာဏကား အသက္ထက္ဆံုးပင္ အသစ္
တစ္ဖန္မရိတ္ပယ္ရပဲ ထိုလက္ႏွစ္သစ္ပမာဏ
သာရွိ၏ဟု ဗုဒၶဝံသအ႒ကထာ(၃၃၂)၌လာရွိပါ
တယ္။
ထိုဆံေတာ္မ်ား လက္ႏွစ္သစ္ပမာဏ လက္
ယာရစ္လည္ကာ ဦးေခါင္းေတာ္၌ ရာသက္ပန္
တည္ေနျခင္းကပင္ ရဟန္းေတာ္တို႔ဆံပင္ တည္
ေနပံုထက္ထူးျခားေန၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း
ဆံပင္ လက္ႏွစ္သစ္သို႔မဟုတ္ ႏွစ္လအထိ ဆံ
ပင္မရိတ္ပဲထားႏိူင္၏။
ဘုရားရွင္၏ လကၡဏာေတာ္ငယ္ရွစ္ဆယ္
တြင္ "ေကတုမာလာေရာင္လ်ွံေတာ္"ဟု ထူးျခား
သည့္ လကၡဏာတစ္ရပ္ ပါရွိပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ
ဘုရားရွင္၏ ဦးထိပ္ေတာ္၌ တည္ရွိထြန္းေတာက္
ေနေသာ ေရာင္လ်ံွေတာ္အစု တည္းဟူေသာလ
ကၡဏာေတာ္ရွိေၾကာင္း သာရတၳဒီပနီ ပ႒မတြဲ
(၁၂၅)၌ "ေကတုမာလာေရာင္လ်ွံေတာ္ ဟူသည္
ကား ဦးေခါင္းမွထြက္၍ ဦးထိပ္ေတာ္၏အထက္၌
အစုျဖစ္လ်က္ထင္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္အစု"
ဟူ၍လည္းေကာင္း "ထိပ္အလယ္၌ ထင္ရွားစြာ
ျမင့္ေမာက္ေနသာ ေနရာ"ဟူ၍လည္းေကာင္း
ပါရွိပါတယ္။
ဦးေခါင္းေတာ္မွထြက္ကာ ထိပ္အလယ္၌
အစုျဖစ္လ်က္ထင္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္အစုကို
ထင္ရွားေစလို၍ျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ ပကတိဦးထိပ္
ေတာ္အလယ္၌ ျမင့္ေမာက္ေနေသာေနရာကို
ထင္ရွားေစလို၍ျဖစ္ေစ ဘုရားရွင္၏ ဆံေတာ္ပံုတို႔
၌ ဆံထံုးကဲ႔သို႔ အမို႔အေမာက္ အခြ်န္မ်ားျဖင့္ေရး
ဆြဲထုလုပ္လ်က္ ေခတ္အဆက္ဆက္ပူေဇာ္လာ
ၾက၏။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဦးေခါင္း
ေတာ္မွထြက္ေသာ ေကတုမာလာေရာင္လ်ွံေတာ္
သည္ အထက္သို႔ထြက္၍ေနေၾကာင္း သာသနာ
ႏွစ္ငါးရာေက်ာ္မွ ဘုရားပံုေတာ္ကို ဂုပၲအရပ္တြင္
စတင္ထုလုပ္ကာ ထိုေကတုမာလာေရာင္လ်ွံ
ေတာ္ကိုယ္စား ပံုေတာ္ဦးထိပ္၌ အထက္သိုခြ်န္
ထြက္လ်က္ပံုေဖၚထားသည္။
ထိုသို႔ပံုေဖၚထားသျဖင့္ ေနာင္တြင္ပံုေတာ္
အတိုင္း အခြ်န္ အမို႔စသည္ျဖင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးထုလုပ္ပူ
ေဇာ္ရာမွ ေသ်ွာင္ေတာ္ကဲ႔သို႔ အမို႔အေမာ္ျဖစ္၍
လာေၾကာင္း ထိုင္းကေမၻာဒီးယားစေသာ အေရွ့
တိုင္းပံုတို႔တြင္ ဘုရားဦးထိပ္ေတာ္၌ေထာင္ေန
ေသာအျပားပံု မီးလ်ွံပံုမ်ား ထုလုပ္ပူေဇာ္ထားၾက
ေၾကာင္း ေတြျမင္ရေပသည္။
ထိုအစဥ္အလာအတိုင္းပင္ ေကတုမာလာ
ေရာင္လ်ွံေတာ္ပံုကို ေသ်ွာင္ထံုးပံုကဲ႔သို႔ထုလုပ္ရာ
မွ ဘုရားပံုေတာ္၌ ေသ်ွာင္ထံုးရွိသည္ဟု ယခု
ေခတ္လူတို႔ ယူဆလာၾကေပ၏။ ေသ်ွာင္ထံုးမ
ဟုတ္ ေကတုမလာေရာင္လ်ွံေတာ္ဟု မွတ္ယူရ
မည္။"ဒကၡိဏေတာ အာဝဋမာနာ"ဟု ဗုဒၶဝင္အ႒
ကထာစကားရ လက်ာ္ရစ္ေခြလိပ္၍ဟူသည့္အ
တိုင္း ဦးေခါင္းေတာ္၌ လက်ာ္ရစ္ေခြေနေသာ
ပိႏၷဲဆူးသ႑ာန္မ်ား ေရွးဆင္းတုေတာ္မ်ားတြင္
ေတြ႔ရၿပီး မွန္ကန္ေသာအယူ အဆ ျဖစ္ေၾကာင္း
ပညာရွင္တို႔ ေျပာၾကားခဲ႔ေၾကာင္း သိရွိခဲ႔ရပါ
သတည္း။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
#ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
No comments:
Post a Comment