"လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း=ဥေပကၡာ"
"ဥေပကၡာႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားျပျခင္း"
*အကုသိုလ္ဥေပကၡာႏွင့္
*ကုသိုလ္ဥေပကၡာ
"အကုသိုလ္ဥေပကၡာ"
မသိမႈ နားမလည္မႈေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းျခင္း
ဝမ္းသာျခင္းကိုလည္းေကာင္း အစြန္းတစ္ဘက္
သို႔မက်ေရာက္ပဲ အလယ္အလတ္စိတ္ေနသ
ေဘာထားျဖစ္ရာ ေတာသမင္သည္ ပတၱျမားရတ
နာကိုျမင္ရေသာအခါ မသိ နားမလည္ေသာ
ေၾကာင့္ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ဝမ္းသာျခင္းမရွိ
ထိုပတၱျမားရတနာေၾကာင့္လည္း တ တႆျဖစ္
ျခင္း ဝမ္းနည္းပူေဆြးျခင္း စိတ္ဆိုးေဒါသျဖစ္ျခင္း
မျဖစ္ေခ် အလယ္အလတ္သေဘာထားရွိေန၏။
ဤသို႔ မသိ နားမလည္မႈႏွင့္ယွဥ္တြဲေနေသာ ခံ
စားခ်က္ေဝဒနာကို အကုသိုလ္ေဝဒနာဟု ေခၚ
ဆိုေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူ၏။၎ဥေပကၡာသည္
(အညာႏုေပကၡာ)တည္း။
"သာမန္လူတို႔အျမင္ ဥေပကၡာ"
မိုက္မဲ၍ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္းငွာ မရႏိူင္
မည္သို႔ပင္ ဆိုဆံုးမေသာ္လည္း မရႏိူင္ မနာခံ
တတ္ေသာ သားသမီးမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္
ေရွာက္ျခင္း ျပဳျပင္ဆံုးမျခင္း မျပဳလုပ္ေတာ့ပဲ ျဖစ္
ခ်င္ရာသာျဖစ္ေစေတာ့ဟု လႊတ္ထားလိုက္တတ္
ၾကရာ ယင္းသို႔ သေဘာထားကို ဥေပကၡာမွတ္ၾက
ေပသည္။ ဤသံုးႏူန္းခ်က္မွာ တိိက်စြာ မမွန္ကန္
ေသာ္လည္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ မွန္ကန္
သည္ဟု ယူဆရေပမည္။
"ကုသိုလ္ဥေပကၡာ"
အမ်ားအားျဖင့္ ကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲျဖစ္
ေပၚေနေသာ ဥေပကၡာကို ကုသိုလ္ဥေပကၡာဆို
ေၾကာင္း ဒါန သီလ ဘာဝနာ ကုသိုလ္အမႈမ်ားျပဳ
လုပ္ရာ၌ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေသာ ဥေပကၡာသာ
တည္း။
ဘုရားရွင္သည္ ကုသိုလ္ဥေပကၡာကို (၁၀)မ်ိဳးခြဲ
ျခားေဟာျပေတာ္မူပါ၏။
(၁)ဆဠဂၤုေပကၡာ(အာရံုေျခာက္ပါ၌ လ်စ္လ်ဴ
ရႈျခင္း)
မ်က္စိ နားစေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး၌ လိုလား
ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ဣ႒ာရံု မလိုမႏွစ္သက္အပ္
ေသာ အနိ႒ာရံုျဖစ္ေသာ အာရံုေျခာက္ပါးတို႔ရင္
ဆိုင္ေတြ႔ထိခဲ႔သည္ရွိေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ဝမ္း
နဲျခင္းမျဖစ္ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းဝမ္းနည္းျခင္လည္း
မျဖစ္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာျခင္းမုန္းတီးျခင္းလည္းမ
ျဖစ္ ျမင္လ်ွင္ျမင္ရံုမ်ွ ၾကားလ်ွင္ၾကားရံုမ်ွျဖစ္၍
သတိသမၸဇဥ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ရႈမွတ္ျခင္းျဖစ္၍
အာသေဝါကုန္ခန္းသည့္ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္တို႔
သာျပဳႏိူင္၏။
ပုထုဇဥ္မ်ားမွာ ၎အခ်က္မ်ားႏွင့္ဆန္႕
ၾကင္ဘက္ျဖစ္ရာ ဝမ္းသာျခင္း ဝမ္းနဲျခင္း ခ်စ္ျခင္း
မုန္းျခင္း စိတ္လႈဳပ္ရွားျခင္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္
ျခင္းတို႔ကားျဖစ္ၾကကုန္၏။
ဤသို႔အားျဖင့္ မိမိေတြ႔ႀကံဳရေသာ အရံု
တို႔၌ အစြန္းႏွစ္ဖက္သို႔မက်ေရာက္ေစပဲ ပဋိပဋာ
သေဘာျဖင့္ တည္ၿငိမ္စြာလ်ွင္ မယိမ္းမယိုင္ မ
တုန္မလႈပ္ ေသာအားျဖင့္ ရႈျမင္ႏိူင္ေသာသေဘာ
သည္ ဆဠဂၤုေပကၡာ တည္း။
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ တၾတမဇၥ်တၱတာေစတသိတ္)
(၂)ျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ
ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနေသာ သတၱဝါမ်ား
ကိုေတြ႔ျမင္ေနရျခင္းေၾကာင့္ သနားၾကင္နာျခင္း
ဆင္းရဲဒုကၡမွကယ္တင္ေပးလိုျခင္းမ်ားျဖစ္ေပၚရာ
စိတ္ႏွလံုးနာက်င္ပင္ပန္းျခင္းျဖစ္ရ၏။
ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ျပည့္စံုေသာသတၱဝါမ်ား
အားေတြ႔ျမင္ေနရေသာအခါ၌လည္း ဝမ္းေျမာက္
ၾကည္ႏူးျခင္း ပီတိလြန္ကဲသျဖင့္ ပင္ပန္းျခင္းျဖစ္ရ
ျပန္၏။ဤသို႔အားျဖင့္ ဝမ္းသာျခင္းဝမ္းနည္းျခင္း
ေၾကာင့္ စိတ္ႏွလံုးတို႔သည္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ရ၏။
ဤဥေပကၡာ၌မူ ဝမ္းသာျခင္းဝမ္းနည္း
ျခင္းမရွိ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းမရွိ ခ်မ္းသာျခင္းဆင္းရဲ
ျခင္းမရွိ သတၱဝါတို႔၏ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း
စေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ သူ႔ကံအ
ေလ်ာက္သာျဖစ္ရ၏။
ဤသို႔အားျဖင့္ အစြန္းႏွစ္ဖက္သို႔ မက်
မေရာက္ေစပဲ မဇၥိ်မပဋိပဋာ အလယ္အလတ္
လမ္းစဥ္အားျဖင့္ ႀကိဳးတန္းေလ်ာက္သူပမာ က်င့္
ရမည္။ႀကိဳးတန္းေလ်ာက္သူသည္ ဝဲယာမည္
သည့္ဘက္ကိုမ်ွ အေလးခ်ိန္မပို အာရံုလည္းမ
ထား ေလ်ာက္ရမည့္လမ္းကိုသာၾကည့္လ်က္
ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေလ်ာက္သကဲ႔သို႔တည္း။
ဤဥေပကၡာျဗဟၼဝိဟာရသည္ကား
သတၱဝါအေပါင္းတို႔၏ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း
ကို ကံအတိုင္းသာျမင္လ်က္ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းသာ
ျဖစ္ေပေတာ့၏။ ပါရမီဆယ္ပါး၌ပါဝင္ေသာ
ဥေပကၡာပါရမီသည္ကား ဤျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ
ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူပါသ
တည္း။
(၃)ေဗာဇၥ်င္ဂၤုေပကၡာ
ေဗာဇၥ်င္ ၇ ပါး၌ ပါဝင္ေသာ ဥေပကၡာ
ျဖစ္ၿပီး ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တို႔မဂ္တရား ဖိုလ္တရား
အားထုတ္ေသာအခါ မဂ္ဖိုလ္ရခါနီး၌ ဝီရိယႏွင့္
သမာဓိကိုညိွေပးျခင္း မ်ိဳးျဖစ္ရာ လြန္ကဲျခင္မျဖစ္
ေစရန္ ပဋိပဋာက်ေအာင္အားထုတ္ျခင္းျဖင့္
ထိန္းညိွျခင္းျဖစ္၏။ လြန္ကဲသြားေသာ္မဂ္ဖိုလ္
မရႏိူင္ေၾကာင္းေဟာေတာ္မူ၏။ အရွင္အာနႏၵာ
ကား မဂ္ဖိုလ္ရန္ တစ္ညလံုးစၾကၤန္ေလ်ာက္၍
အားထုတ္ရာဝီရိယလြန္ကဲသျဖင့္ ထိုဝီရိယကို
ေလ်ာ့၍ ဝီရိယႏွင့္သမာဓိညီေစေသာအခါ
အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္ေတာ့သည္။
ဤကဲ႔သို႔ ေဗာဇၥ်င္တရားမ်ားကို အယုတ္
အလြန္မရွိေစပဲ ထိန္းညိွေပးရမည္သာတည္း။
(၄)ဝီရိယုေပကၡာ
ဝီရိယကို အပိုအလိုမရွိ အလယ္အလတ္
ထားလ်က္ အလြန္အမင္းအားထုတ္ျခင္း အလြန္
ေလ်ာ့ရဲေသာအားထုတ္ျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္လ်က္
အညီအမ်ွျဖစ္ေစလ်က္အားထုတ္ျခင္း သည္ကား
ဝီရိယုေပကၡာ ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ ဝီရိယေစတသိတ္)
(၅)သခၤါရုေပကၡာ
သခၤါရတရားတို႔ကို အာရံုျပဳရာ၌ လ်စ္
လ်ဴရႈျခင္းသေဘာျဖစ္၍ ဝိပသနာဥာဏ္မရင့္သန္
ေသးသူမ်ားမွာ ဘယဥာဏ္ အာဒီနဝဥာဏ္အ
အေရာက္၌ ဝိပသနာ၏ အာရံုျဖစ္ေသာ သခၤါရ
တရားတို႔ကို ဓမၼသံေဝဂျဖင့္ေၾကာက္လန္႔ေန၏
ထိုမွ မုစိၥတုကမ်တာဥာဏ္အေရာက္၌ ၎သခၤါရ
အာရံုမ်ားကိုစြန္႔လႊတ္လို၏။
အစားထိုးရန္ အျခားအာရံု(နိဗၺာန္အာ
ရံု)ကိုလည္းမရေသးသျဖင့္ မခ်စ္ေသာ္လည္း
ေအာင့္ကာနမ္းသကဲ႔သို႔ ဆက္လက္ရႈမွတ္ေနရ
၏။ ၎အေျခအေနတြင္ သခၤါရမွ လြတ္ေျမာက္
လိုေသာ္လည္း သခၤါရကိုသာအာရံုျပဳေနလ်က္
ေနာက္ဆံုးတြင္ လက္ေလ်ာ့လိုက္သည့္အေနျဖင့္
လြတ္ေျမာက္ရန္ ႀကိဳးစားျခင္း စြန္႔လႊတ္ရန္ႀကိဳး
ပမ္းျခင္းမ်ားမျပဳလုပ္ေတာ့ပဲ အရွိအတိုင္းခံယူ
လ်က္ ရႈမွတ္ေနေတာ့ရာ ယင္းဝိပသနာဥာဏ္ကို
သခၤါရုေပကၡာဥာဏ္ ဟုေခၚဆိုပါေတာ့သတည္း။
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ ဝီရိယေစတသိတ္)
(၆)ေဝဒႏုေပကၡာ
ဣ႒ႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ သာယာဖြယ္ခံ
စားျခင္း အနိ႒ႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ကိုယ္စိတ္ဆင္း
ရဲျခင္း ဣ႒လည္းမဟုတ္ အနိ႒လည္မဟုတ္
ေသာ ၾကားေနသေဘာ အလယ္အလတ္အာရံု
(ဣ႒မဇၥ်တၱာရံု)ကိုေတြ႔ထိခံစားရေသာအခါ ခ်စ္
ျခင္းမုန္းျခင္း ဝမ္းနည္းဝမ္းသာျခင္းမျဖစ္ သည္
ကား ေဝဒနာႏုေပကၡမည္၏။
စေတြ႔ျခင္း ခ်စ္သူျဖစ္ျခင္း အိမ္ေထာင္က်
ျခင္း သားသမီးရျခင္း စေသာကာလၾကာေသာအ
ခါ အာရံုသည္ ရိုးသြားတတ္ရာ ခ်စ္သူျဖစ္စမွအာ
ရံုေလာက္ ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားျခင္းတို႔မျဖစ္ေတာ့
ေပ။ စြဲလန္းမႈ တပ္မက္မႈတို႔ အစျပဳရာ သမီးရည္း
စားဘဝကိုျပန္ေအာက္ေမ့လ်က္ ပီတိကိုသာ
ေမြးျမဴၾကရသည္။
ထိုမွ ၄၀/၅၀ သို႔ေရာက္ေသာအခါစြဲလန္း
တပ္မက္မႈပိုေလ်ာ့လာသျဖင့္ လ်စ္လ်ဴရႈမႈ
ဥေပကၡာေဝဒနာကိုပိုမိုခံစားရလာ၏။ဤသည္
ကိုဥပမာျပဳ၍ ေဝဒႏုေပကၡာတရားကို ဆင္ျခင္ရာ
၏တည္း။(အက်ဥ္းမ်ွသာ)
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ ဥေကၡာေစတသိတ္)
(၇)ဝိပသႏုေပကၡာ
ဝိပသနာရႈရာ၌ အလယ္အလတ္ သမာ
သမတ္ ထားႏိူင္ျခင္း။ ခႏၶာငါးပါးတို႔၏ အနိစၥ ဒုကၡ
အနတၱသေဘာ တို႔ကို ထင္ျမင္ေအာင္ရႈမွတ္ရာ
၌ ဥာဏ္ႏုစဥ္တြင္ အထူးစိုက္၍ ဆင္ျခင္သံုးသပ္
ရႈမွတ္ေနရကား ရင့္ကိက္လာေသာအခါ၌ အထူး
အားမစိုက္ရပဲ ဥာဏ္၌ရင့္၍အလိုလိုထင္ရွားလာ
ျခင္းသည္ကား ဝိသႏုေပကၡာသာတည္း။
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ ပညာေစတသိတ္)
(၈)တၾတမဇၥ်တၱဳေပကၡာ
သံုးပုဒ္ခြဲလ်ွင္ ကာမာဝစရကုသိုလ္
မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ ဟုဆို
အပ္ေသာ ကုသိုလ္မ်ားျဖစ္တိုင္းတြင္ ဤေစတ
သိတ္မ်ားပါဝင္ရာ ၎၏လုပ္ငန္းတာဝန္မွာ
စိတၱဳပါဒ္ တစ္ခုအတြင္း၌ ပါဝင္ေနေသာ စိတ္
ေစတသိတ္တရားတို႔ကို မိမိကိစၥမိမိ ပံုမွန္ျဖစ္
ေစရန္ အယုတ္အလြန္မရွိေစရပဲ သမာသမာတ္
မ်ွတမႈရွိေစရန္ ထိန္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔
ေၾကာင့္ ကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္ေပၚရာ၌နစ္ဖက္
သတ္လြန္ကဲျခင္းမရွိေစပဲ မ်ွတစြာျဖစ္ေလ့ရွိ၏။
ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ေသာ္ အကုသိုလ္ေစတ
သိတ္၌ ဤတၾတမဇၥ်တာ ေစတသိတ္မပါသည္
ျဖစ္ရာ အခ်င္းခ်င္းညိွႏိႈင္းမႈမရွိ တစ္ခုခုမွာ တစ္
ဖက္သတ္လြန္ကဲလ်က္ရွိရာ ေလာဘ ေဒါသ
ရာဂ အာဃာတ မနာလိုဝန္တိုျခင္း ျငဴစူျခင္း
အဘိဇၥ်ာ ဣႆာတို႔ လြန္ကဲေနရာ အိပ္ခ်င္ ငိုက္
မ်ည္း ထံုထိုင္းလ်က္ တရားမရေတာ့ေပ။
ကုသိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ ျဖစ္ရ၌မူ ယွဥ္ေဖာ္ယွဥ္
ဖက္ ျဖစ္ေဖၚျဖစ္ဖက္ တရားမ်ားတြင္ေလ်ာ့နည္း
ေသာတရားကိုတိုးတက္ေစ၍ လြန္ကဲေသာတ
ရားမ်ားကို ျပန္လည္ေလ်ာ့က်ေစ၍ထိန္းညိွေပး
လ်က္ အလယ္အလတ္ သမာသမတ္ျဖစ္ေအာင္
ထိန္းညိွေပးျခင္းကား တၾတမဇၥ်တၱဳေပကၡာတည္း။
အပိုင့္(၂)ႀကိဳးတန္းလမ္းေလ်ာက္ဥပမာသို႔တည္း။
(၉)စ်ာႏုေပကၡာ
စ်ာန္ခ်မ္းသာကို မခံစားပဲ ခ်မ္းသာ
သည့္ဘက္ကိုမက်ေရာက္ေစပဲ လ်စ္လ်ဴရႈႏိူင္
ျခင္းသေဘာကို စ်ာႏုေပကၡာဟုေခၚ၏။တရား
ကိုယ္အားျဖင့္ တၾတမဇၥ်တၱတာ ေစတသိတ္ျဖစ္
ၿပီး ယင္းေစတသိတ္သည္ ပ႒မစ်ာန္ႏွင့္ဒုတိယ
စ်ာန္အခိုက္တြင္ ရွိေနေသာ္လည္း ဝိတက္
ဝိစာရႏွင့္ ပီတိတို႔က လႊမ္းမိုးမႈလြန္ကဲသည္ျဖစ္
ရာ ေခါင္းမေထာင္ႏိူင္ပဲမထင္မရွားျဖစ္ရ၏။
တတိယစ်ာန္သို႔ေရာက္ေသာအခါ
ဝိတက္ ဝိစာရႏွင္ ပီတိတို႔ကို ဖယ္ရွားၿပီးျဖစ္သ
ျဖင့္ သုခႏွင့္ ဧကဂၢတာ စ်ာန္အဂၤါႏွစ္ပါးသာလ်ွင္
က်န္ရွိေတာ့သည္။ ထိုသုခခ်မ္းသာသည္ ပီတိႏွင့္
ကင္းေနေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္သက္သိမ္ေမြ႕လ်က္
ရွိသည္။ ပီတိမွာမႈ လႈပ္လက္ေခ်ာက္ခ်ားေျမာက္
တက္ေနတတ္ရာ ပီတိႏွင့္တြဲေနေသာသုခမွာ
အဆင့္နိမ္႔သည္ အင္အားလည္းနည္း၏။
ပီတိကိုဖယ္လိုက္၍ ပီတိကင္းေသာသုခ
မွာ ေလးနက္တည္ၿငိမ္လ်က္ အင္အားႀကီးမား
သည္။ ထိုတတိယစ်ာန္ခ်မ္းသာကို ဘုရားအစရွိ
ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔က သုခေဝဒနာအ
ေပါင္းတို႔တြင္ အျမင့္ဆံုးဟု ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူရာ ထို
တတိယစ်ာန္ခ်မ္းသာကိုပင္ အျပင္းအထန္မခံစား
ပဲ ယင္းခ်မ္းသာသုခကို လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းသည္ကား
စ်ာႏုေပကၡာမည္ေၾကာင္းေဟာေတာ္မူ၏။
(တရားကိုယ္အားျဖင့္ တၾတမဇၥ်တၱတာေစတသိတ္)
(၁၀)ပါရိသုဒၶဳေပကၡာ
အလံုးစံုဆန္႔ၾကင္ဘက္တရားတို႔မွ စင္
ၾကယ္ေသာ ဥေပကၡာတရားျဖစ္၏။ စတုတၳစ်ာန္
ပဥၥမစ်ာန္တို႔ႏွင္ယွဥ္ေသာ တၾတမဇၥ်တၱတာ ေစ
တသိတ္ျဖစ္သည္။ စ်ာန္တရားတို႔သည္ဆန္႔ၾကင္
ဘက္နိဝရဏတရားတို႔ကို ၿငိမ္းေအးေစျခင္းျဖစ္
ရာ ထိုနိဝရဏတရားတို႔ကို ၿငိမ္းေအးေအာင္
ေဆာင္ရြက္ရ၏။ နိဝရဏတရားတို႔သည္စ်ာန္၏
ဆန္႔ၾကင္ဘက္ျဖစ္ရာ ၿငိမ္းေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာ
၌ စတုတၳစ်ာန္သို႔ေရာက္ေသာအခါ နိဝရဏတ
ရားအားလံုးကို ဖယ္ရွားႏိူင္ခဲ႔ၿပီျဖစ္၍ ဆန္႔ၾကင္
ဘက္တရားတို႔ကိုၿငိမ္းေအးေအာင္ေဆာင္ရြက္
ႏိူင္ျခင္းမရွိေတာ႔ပဲ လ်စ္လ်ဴရႈထားႏိူင္ျခင္းျဖစ္ရာ
ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းကို ပါရိသုဒၶဳေပကၡာ ဟုေခၚရပါ
ေတာ့သတည္း။
မွတ္ခ်က္
စာေရးသူမွာ ဤစာကိုေရးရာ၌ စာေတြ႔
ေလ့လာေရးသားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကားလို
ပါ၏။ ေရးသားရာ၌ အက်ဥ္းမ်ွေရးသားရျခင္းျဖစ္
ရာ တတ္သိနားလည္ေသာ ပညာရွင္မ်ား
အရိယာပညာရွင္သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအျမင္၌
ျပည့္စံုမႈမရွိေသးေၾကာင္းကို ေတြ႔ျမင္ရမည္သာ။
စာေရးသူအေနျဖင့္လည္း ေသာတာပတၱိမဂ္ကို
ပင္မဆိုထားႏွင့္ ပ႒မစ်ာန္၏ေအာက္ထစ္ အား
ထုတ္မႈမ်ွပင္ မရွိသည္ျဖစ္ရာ ပညာရွင္မ်ားမွ
နားလည္ေပးလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္
ဗုဒၶစာေပေလ့လာလ်က္ရွိေသာပညာရွင္မ်ားအ
ေနျဖင့္လည္း လိုအပ္သည္မ်ားကိုျပင္ဆင္ျဖည့္
စြက္ႏိူင္ပါေၾကာင္း မိမိအေနျဖင့္လည္း အက်ဥ္း
မ်ွသာေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးအပ္
ပါသတည္း။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
ပါရမီစခန္း ပညာလမ္း
No comments:
Post a Comment