Thursday, November 17, 2016

ေလာကဓံ တရား

"ေလာကဓံ တရား"

(၁)လာဘ=လာဘ္ရျခင္း
(၂)အလာဘ=လာဘ္မရျခင္း
(၃)ယသ=အေျခြအရံေပါမ်ားျခင္း
(၄)အယသ=အေျခြအရံမရွိျခင္း
(၅)နိႏၵာ=ကဲ႔ရဲ႕ခံရျခင္း
(၆)ပသံသာ=ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း
(၇)သုခ=ခ်မ္းသာျခင္း
(၈)ဒုကၡ=ဆင္းရဲျခင္း စသည့္ ေလာကဓံမ်ားတည္း။

           ဤတရားရွစ္ပါးမွာ တစ္လွည့္စီ ျဖစ္ေလ့ရွိ
ရာ ေလာက၌ ေနရသူမွန္လ်ွင္ အမွန္ပင္ေတြ႔ႀကံဳ
ရမည့္သေဘာမ်ားျဖစ္၍ ေလာကဓံဟုဆိုသည္။
              ဤေလာကဓံ၌ ဘုရားေသာ္မွ မလြတ္
ကင္း ဘုရားရွင္မွာ တစ္ခါတစ္ရံ မကုန္ႏိူင္မခမ္း
ႏိူင္ အတိုင္းမသိေအာင္ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ာလွ
ေသာ္လည္း ရံခါ ရွားရွားပါးပါး အျဖစ္ႏွင့္ႀကံဳရ၏။
ေဝရဥၨာျပည္၌ ဝါကပ္စဥ္ မုေယာဆြမ္းၾကမ္းကို
ဘုဥ္းေပးရ၏။
                တစ္ခါက ဧကနာဠ ပု႑ားရြာ၌ ဆြမ္းခံ
စဥ္ လူေတြအား မာရ္နတ္ လွည့္ျဖားထားမႈ
ေၾကာင့္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ သတိမရျဖစ္ရာ သပိတ္
ခ်ည္းသက္သက္ျဖင့္ ထြက္ခြါေတာ္မူခဲ႔ရသည္။
                  နတ္ လူ ျဗဟၼာတို႔၏ အတုမဲ႔ ခ်ီးမြမ္း
ျခင္းကိုခံရေသာ္လည္း စိဥၨမာဏဝိကာ စြပ္စြဲျခင္း
သုႏၵရီပရဗိုဇ္မ စြပ္စြဲျခင္း စသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ
၍ မလိုလားသူမ်ား ကဲ႔ရဲ႕မႈကိုလည္း ခံေတာ္မူရ
သည္။
                   ဖလသမာပတ္ခ်မ္းသာ နိေရာဓ
သမာပတ္ခ်မ္းသာဟူေသာ ခ်မ္းသာအတိႏွင့္ႀကံဳ
ရေသာ ရွင္ေတာ္ျမတ္မွာ တစ္ရံတခါ ခါးေတာ္နာ
ျခင္း ဝမ္းေတာ္လားျခင္း စေသာ ဒုကၡႏွင့္ႀကံဳေတာ္
မူရ၏။
                    ထို႔ျပင္ ဘုရားရွင္စႀကၤန္ၾကြေတာ္မူ
စဥ္ ရွင္ေဒဝဒတ္၏ ေခ်ာင္းေျမာင္းလုပ္ႀကံျခင္း
ေက်ာက္ေမာင္းဆင္၍ လုပ္ႀကံျခင္း ဆြမ္ခံၾကြ
ေတာ္မူေသာအခါ၌ နာဠာဂီရိဆင္ျဖင့္ တိုက္ခိုက္
ျခင္းကို ႀကံဳေတာ္မူရျခင္းစေသာ မလိုမုန္းထားသူ
မ်ား၏ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းကို ႀကံဳေတြ႕ေတြ႕ေတာ္မူ
ရ၏။ အျခားေလာကဓံမ်ားလည္း ႀကံဳေတာ္မူရ၏။
                       ဘုရားေသာ္မွ ေတြ႕ႀကံဳရေသာ
ထိုသေဘာမ်ားမွာ ဘယ္သူမဆို ႀကံဳရမည္သာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလာက၏ တရား ေလာကရွိ
ေနသမ်ွ ဆုတ္ဖယ္ေရွာင္ခြါသြားျခင္းမရွိ ျဖစ္ေန
မည့္တရားမ်ားသာတည္း။
                          ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႕မွာ ဣ႒
အနိ႒ ႀကံဳေတြရေသာအခါ မိမိလိုသလိုေျပာင္း
လည္းရႈႏိူင္ေအာင္ စိတ္ကိုအစိုးရသည္ျဖစ္ရာ
ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးသည္ ေလတို႔ေၾကာင့္ မလႈဳပ္
ရွားသကဲ႔သို႔ ထို႔အတူ ကဲ႔ရဲ႕ျခင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္း တို႔
ေၾကာင့္ လႈပ္ရွားျခင္းမရွိေသာ ပညာရွိမ်ားအျဖစ္
ဘုရားရွင္ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူ၏။
                               ပုထုဇဥ္ကား ျဖစ္လာေသာ
ေလာကဓံ၏ အၿမဲမရွိသည္၏အျဖစ္ ဆင္းရဲသည္
၏ အျဖစ္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္ေသာသေဘာ
ရွိသည္၏အျဖစ္ကို မဆင္ျခင္တတ္ ထို႔ေၾကာင့္
သူ႔စိတ္မွာ ေလာကဓံတို႕၏ သိမ္းက်ံဳးလႊမ္းမိုးမႈကို
ခံရသည္။
                     အေကာင္းေလာကဓံႏွင့္ ႀကံဳေသာ
အခါ ထိုေလာကဓံအလိုက္ လိုက္ေပ်ာ္တတ္၏။
အဆိုးေလာကဓံႏွင့္ႀကံဳေသာအခါ စိတ္ဆင္းရဲ
ျခင္းကို မေျဖသိမ့္ႏိူင္ေတာ့ေပ။
                         အရိယာတို႔ကား ေလာကဓံ၏
အနိစၥ=ပ်က္စီးတတ္ေသာသေဘာ "ဒုကၡ=ဆင္း
ရဲတတ္ေသာသေဘာ "အနတၱ=အစိုးမရ အလိုသို႔
မလိုက္ျခင္းသေဘာမ်ားကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိူင္
ၾက၏။
                ထိုသို႔ဆင္ျခင္ႏိူင္စြမ္းရွိေသာေၾကာင့္
ေလာကဓံက ထိုုအရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔၏
စိတ္ကို မလႊမ္းမိုးႏိူင္ အေကာင္းႏွင္႔ႀကံဳေသာ္
လည္း အေကာင္းအလိုက္ အေပ်ာ္လြန္ျခင္းမရွိ
အဆိုးႏွင့္ႀကံဳေသာ္လည္း စိတ္ဆိုး စိတ္ဆင္းရဲမႈ
မရွိ။ ဤ၌ အရိယာသာဝကကိုသာ ေလာကဓံ
မတုန္မလႈပ္သူအျဖစ္ ပုထုဇဥ္ကိုကား တုန္လႈပ္
သူအျဖစ္ေဟာ၏ သို႔ေသာ္ လံုးဝမစဥ္းစားတတ္
ေသာ ပုထုဇဥ္ကိုသာ ေဟာျခင္းျဖစ္ရာ အရိယာ
ကိုမမွီေစကာမူ အခ်ိဳ႕ပုထုဇဥ္မ်ား၌ တရား
သေဘာဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈ ရွိတတ္၍ အထိုက္
အေလ်ာက္ ေလာကဓံကို ခံႏိူင္ရည္ရွိသူမ်ား
အျဖစ္လည္း ေတြ႔ျမင္ႏိူင္၏။
                " ဤသို႔အားျဖင့္ ေကာင္း ဆိုး ႏွစ္တန္
တလွည့္စီႀကံဳရ ဘံုဘဝမ်ားကား တကယ္ေဖၚ
ထုတ္အႏွစ္ခ်ဳပ္ရေသာ္ ဒုကၡမ်ားသာတည္း"ဟု
သေဘာပိုက္လ်က္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု ေလာက
ဝဋ္စက္အတြင္းမွ လြတ္ကင္းေအာင္ေရွာင္ရွား
ႏိူင္စြမ္းရွိေသာ အရိယမဂ္သမာဓိကို က်င့္ႀကံ
ႀကိဳးကုတ္ တကယ့္အလုပ္အႏွစ္ထုတ္လ်က္
သဒၶါဗိုလ္ သတိဗိုလ္ သမာဓိဗိုလ္ ဝီရိယဗိုလ္
ပညာဗိုလ္ စေသာ ဗိုလ္ငါးပါး ဦးစီးေသာ ကိေလ
သာဖ်က္ ပညာလက္နက္ျဖင့္ သံသရာဝဋ္စက္
အတြင္းမွ ရုန္းထြက္ေတာ္မူႏိူင္ၾကပါေစ။

                        ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
                           

#ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ

No comments:

Post a Comment